2016. január 7., csütörtök

First Award


Ez az első díjam, igazából egyáltalán nem számítottam rá, hogy valaha is jelölnek díjra, pláne nem ilyen korán (nemegészen másfél éve indítottam el a blogom). Köszönöm neked Vienetta, mert te vagy az egyik író, aki egyrészt ösztönzött még mielőtt elindult volna az oldalam, másrészt akire felnézek, és aki azóta is a kedvenceim közé tartozik :) Megtiszteltetésnek érzem, hogy pont tőled kaptam a jelölést és végtelenül hálás vagyok a figyelmedért :3


A díj szabályai:
- köszönd meg a díjat
- írj magadról 10 dolgot
- válaszolj 10 kérdésre
- tegyél fel 10 kérdést
- küldd el 10 embernek

Most pedig az ömlengés után jöjjön 10 dolog rólam. Igazából nagyon nehéz így meghatározni magam, de igyekszem lényegre-törő lenni :)

1. 
Ami a legjobban meghatároz engem, az a gyermekek iránti kötődésem és szeretetem. Szerintem az egész életem e köré épült fel, kisebb nagyobb kitérőkkel, de pedagógusi pályán haladok és az életcélom is az, hogy gyerekekkel foglalkozzak ilyen, vagy olyan formában.

2. 
Javíthatatlanul művész és romantikus lélek vagyok. Mindenben képes vagyok meglátni a szépséget, igazán hétköznapi dolgok tudnak elkápráztatni és elgondolkodtatni.

3.
Számomra a legfontosabb emberek a családom és a barátaim, mindig ők a legelsők számomra. 

4. 
Maximalista vagyok és a legnagyobb elvárásokat mindig magammal szemben állítom fel. Ha nem sikerül ezeket teljesítenem, lelki válságba zuhanok, amit nagyon nehezen tudok csak feldolgozni. Ennek folyamata általában, hogy először magamban rágódom, majd megbeszélem anyukámmal, húgommal, a legjobb barátnőmmel, végül ismét átrágom magam rajta egyedül. ^^"

5.
Imádok könyveket olvasni, sajnos mostanában nem sok időm van rá. Imádom a fantasy történeteket, sajnos ritka az igazán jó, ilyen jellegű könyv és mostanában inkább kulturális, történelmi regényeket szeretek olvasni, ez az új egyetemi szakomból is fakad. 

6.
Amilyen maximalista vagyok, olyannyira kicsiny az önbizalmam. Ez egyaránt érvényes a külsőmre és a teljesítményemre. Az általános "nem vagyok elég jó" életérzés pedig rányomja a bélyegét a hangulataimra, ez gyakran rapszodikussá tesz. Ez általában láthatatlanul zajlik a környezetem számára, csupán a hangulataim csapódnak le rajtuk. (Szegények) :D

7. 
Végtelenül türelmes ember vagyok, de ha egyszer valakire megharagszom, az többé nem áll meg a szemem előtt.

8.
Imádom a csokit. Ez fontos.

9. 
Magába bolondított a Kpop, később a koreai nyelv, végül pedig az egész ország és a kultúra. Jelenleg az ELTE koreai szakán tanulom a nyelvet és a kultúrát és nagyon élvezem.

10. 
Őszinte ember vagyok, elmondom amit gondolok. Nem szeretem kerülgetni a dolgokat, általában az egyenes utat választom a kerülő helyett (ez hosszú évek munkája, nem volt egyszerű).

Most pedig jöjjön a 10 kérdés, amire válaszolok:

1. Mit teszel ha egy rád bízott kötelességet nem tudsz/tudtál teljesíteni?
A maximalizmusomból fakadóan számomra ez nem opció. Általában addig megyek, amíg teljesíteni nem tudom azt. ( ha valamiért mégsem megy, akkor a már említett lelki válság van soron) :)

2. Optimista, realista vagy pesszimista vagy?
Ez általában a hangulatomtól függ, ha rólam van szó hajlamosabb vagyok a pesszimizmusra, ha másokról, akkor örök optimista és közben igyekszem lerángatni magam a talajra :)

3. Az eszedre vagy a szívedre hallgatsz inkább?
Tudom ezek ilyen köztes válaszok, de itt is azt kell mondanom, hogy mindkettőre. Sokszor a szívünk tudja mire van igazán szükségünk, az eszünk pedig segít, hogy olyan formába öntsük ezeket, amik reálisak. Kicsit illúzióromboló, de szerintem néha kompromisszumokat kell kötnünk.

4. Mi jut eszedbe az évszakokról, mit kapcsolsz hozzájuk?
Itt nehéz elvonatkoztatni a klasszikus irodalmi jelképektől, de megpróbálom:
Nyár: ez a kedvencem, ekkor születtem, számomra a nyár a meleg, zajos évszak, a pihenés, vidámság, hosszú nappalok és az élvezetek ideje. Nyáron még az esőt is szeretem, mert még az is meleg.
Tél: ha esik a hó akkor a tisztaság és szépség, már-már tökéletesség a maga letisztultságával, csendjével. Ha nem esik a hó, akkor koszos, sáros, hideg és rideg, ez messze áll tőlem.
Tavasz és Ősz: ők nekem hasonlítanak, mindkettő a változás, a színek tengere, zajos, kavargó, átmeneti valami, mind a kettőnek megvan a szépsége és a varázsa, de van hidegebb, úgymond "sötétebb" oldala is.

5. Mi az, amit képtelen vagy elfogadni magadban és másokban?
Másokban az érzéketlenséget és a figyelmetlenséget, amit mostanában egyre gyakrabban veszek észre az embereken és ez végtelenül fel tud dühíteni. Magamban... túl sok minden van, ez a hely kevés arra, hogy mindet felsoroljam. ^^"

6. Melyik a nehezebb számodra: megbocsátani vagy bocsánatot kérni?
Számomra mindkettő nagyon nehéz.

7. Mi a legjobb az egyedüllétben?
Hogy senkihez nem kell alkalmazkodnom, olyankor tudok a legjobban magamra figyelni, gondolkodni, elmélkedni. Amikor egyedül vagyok, azt teszem amit akarok, amihez éppen kedvem van, nem szólnak bele mások.

8. Mi a véleményed azokról az emberekről, akik mindig csak bántanak másokat?
Ez nehéz, mert számomra elképzelhetetlen, hogy bántsak másokat. De ez sok mindentől függ: milyen fajta bántás? kiket bánt és miért? Nagyon sok tényezőt kell figyelembe venni, mert nem ítélhetünk csupán a látszatból. Az egyetlen dolog amire a szememben nincs bocsánat: ha gyerekeket bántalmaznak. Aki azt teszi, az nem ember.(ezzel persze nem azt akarom mondani hogy az rendben van ha nőket/állatokat, gyengébb embereket bántanak fizikai vagy más értelemben)

9. Hogyan kezeled a konfliktusokat?
Általában szeretem megbeszélni a problémáimat, az az elvem, hogy mindent el kell mondani a másiknak, nem szabad a sérelmeinket dédelgetni. Jobb megosztani a másikkal és közös megoldást találni és persze mindenkinek engednie kell egy kicsit, ha pedig hibázunk, be kell látnunk azt.

10. Mi ösztönöz az írásra?
Ez egy újabb nehéz kérdés. Általában én magam sem tudom, van, hogy nekiülök és oldalakat írok, és van hogy hónapokig nem tudom rávenni magam (röstellem de például most is ebben a szakaszban vagyok >.<) Általában az ihlet az elindítója egy-egy történetemnek, hallok valamilyen zenét, olvasok egy jó idézetet vagy csak látok valamit a környezetemben ami elindít egy gondolatot. Aztán megjelennek a szereplők a szemem előtt egy jelenetben és megpróbálok rájönni hogy mi is történik velük. Ezek köré a jelenetek köré szoktam felhúzni a történeteket.

Remélem, hogy sikerült értelmes válaszokat adnom a kérdésekre, és még egyszer szeretném megköszönni Vienetta, hogy eszedbe jutottam :3
Az én kérdéseim:

1. Mi az az öt szó, amivel jellemeznéd magad?
2.  Ha varázserőd lehetne milyet választanál?
3. Melyik az a dal, amelyik a legjobban leír téged?
4. Mi a legfontosabb tulajdonság, amit egy másik emberben keresel?
5. Mi jut eszedbe ha azt a szót hallod: "szépség"?
6. Mi a legfontosabb számodra az emberi kapcsolatokban?
7. Hogyan kezdtél el írni?
8. Van-e kedvenc karaktered (akivel a legjobban szeretsz írni) és miért ő az?
9. Melyik műfajban szeretsz a legjobban alkotni? Miért?
10. Félsz a kudarctól és biztosabb utakat szeretsz járni, vagy vállalod a nehéz feladatokat, a lehetséges kudarc ellenére is?

Jelöltjeim:

(sajnos csak ennyi embert tudok jelölni, mert nem sokat olvasok mostanában, és őket ismerem, tudom hogy megérdemlik, akit pedig még jelöltem volna, ő jelölt engem hamarabb ^^)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése